DOLAR 41,3190 0,44%
EURO 48,5003 0,70%
ALTIN 4.844,870,36
BITCOIN 47865500.19488%
İstanbul
26°

HAFİF YAĞMUR

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Şehir Hastaneleri ve Köprü- otoyol Özelleştirme Tartışmaları: Yandaş Kaynakları ve Gelecek Endişeleri
  • Haber Vakit
  • Ekonomi
  • Şehir Hastaneleri ve Köprü- otoyol Özelleştirme Tartışmaları: Yandaş Kaynakları ve Gelecek Endişeleri

Şehir Hastaneleri ve Köprü- otoyol Özelleştirme Tartışmaları: Yandaş Kaynakları ve Gelecek Endişeleri

ABONE OL
Eylül 12, 2025 21:40
Şehir Hastaneleri ve Köprü- otoyol Özelleştirme Tartışmaları: Yandaş Kaynakları ve Gelecek Endişeleri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İktidarın şehir hastaneleri projelerini işletmeci şirketlere kira ve hizmet bedeli karşılığında sürdürüyor olması, kamu-özel işbirliğinin mali yükünün halka yansıtılmaya devam edildiğine işaret ediyor. CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül, köprü ve otoyolların satışı yönündeki planları devreye sokulduğunu söyledi ve şu ifadeleri paylaştı: “2025 yılının ilk sekiz ayında şehir hastaneleri için yapımcı firmalara ödenen toplam tutar 76 milyar 201 milyon TL olarak kayıtlara geçti. Bu durumda, ‘milletin cebinden 5 kuruş çıkmayacak’ denilen yaklaşımın şehir hastaneleri için 8 ayda 76 milyar 201 milyon TL ödediği görüldü. Yıl sonunda bu rakam 100 milyar TL’nin üzerine çıkabilir. Satacak bir şey kalmayınca gözler köprülere ve otoyollara çevrildi.”

Şehir Hastaneleri ve Köprü- otoyol Özelleştirme Tartışmaları: Yandaş Kaynakları ve Gelecek Endişeleri

Yandaşlara Yeni Kaynak Sarıgül, SÖZCÜ’ye yaptığı açıklamada köprü ve otoyolların özelleştirilmesinin yalnızca yandaşlara ek kaynak sağlayacağını belirtti. “Buradan elde edilecek gelirler tek bir yılda, yap-işlet-devret projelerindeki garantiler nedeniyle şirketlere ödenecek” dedi. Köprü ve otoyolların kârda olduğuna dair örnekler veren Sarıgül, şu değerlendirmeyi yaptı: “Devlet kurumlarını satarak zarar gerekçesi öne sürülürken, köprü ve otoyollar her yıl önceki yıla göre gelirlerini artırdı. 2022 itibarıyla FSM ve 15 Temmuz Köprüleri için geçiş ücretleri çift yönlü uygulanmaya başlandı. 2023’te bu iki köprüden 988 milyon TL, 2024’te 2 milyar 879 milyon TL ve 2025’in ilk yarısında 2 milyar 697 milyon TL olmak üzere toplam 6 milyar 564 milyon TL Hazine’ye girdi. Otoyollardan son 1,5 yılda yaklaşık 19 milyar 125 milyon TL gelir elde edildi. Bu projelerin işletmesinin özel şirketlere verilmesi durumunda geçiş ücretleri 2-3 kat artabilir.”

Kış: Stratejik yatırımlar pazarlık konusu yapılamaz ifadesiyle, vatandaşların ve siyasetçilerin eleştirileri sürüyor. CHP Mersin Milletvekili Gülcan Kış, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve dokuz otoyolu kapsayan özelleştirme planına karşı tepki gösterdi. Kış, “Gün geçtikçe yüz binlerce aracın geçtiği köprülerin milyar liralarla vatandaşın vergileriyle inşa edildiğini” belirtti ve ekledi: “Bugün bu yatırımları yandaş şirketler ile yabancı fonlara satma hazırlığı, halkın geleceğini ipotek altına almaktır. Stratejik yatırımlar pazarlık konusu yapılamaz.”

En az 10 karakter gerekli