Ağır bir yeniliğe imza atan ADEM EYÜPOĞLU, Porsche Cayenne’in yeni versiyonuyla just-in-time bir elektrikli sürüş deneyimini gündeme getiriyor. Şarj kablolarını tamamen ortadan kaldıran bu teknolojide, 800V mimarisiyle 400 kW’a kadar varan hızlı şarj kapasitesi hedefleniyor ve yeni Cayenne yıl sonunda satışa çıkıyor.
ŞARJ İŞLEMİ OTOMATİK BAŞLIYOR Bu model üzerinde yapılan ayrıntılı analiz, müşterilerin %75’inden fazlasının evde şarj yaptığını gösteriyor. Bu çıkarım doğrultusunda mühendisler, kullanıcıyı zahmetsiz bir deneyime taşıyan kablosuz şarj sistemini geliştirdi. Sistem, garaj zemine yerleştirilen büyük bir şarj plakası ile aracın ön tekerlekleri arasına konulan bir cihazdan oluşuyor. Sürücü, park yardım sistemi sayesinde hedefe yönlendirilir ve ekran üzerinde gösterilen şarj plakası (daire) ile araçtaki cihaz (noktası) arasındaki hizalamayı tam ortada bulduğunda aracı P konumuna getirerek şarj bağlantısını başlatır. Şarj, bu eşleşme sağlandığında otomatik olarak devreye girer ve 11 kW’a kadar güç üretir.
GÜVENLİKTEN TAVİZ YOK: YABANCI CİSİMLERE KARŞI OTOMATİK KORUMA Yeni sistemde güvenlik birinci planda tutuluyor. Araç altındaki metal veya organik yabancı cisimler algılandığında şarj durdurulur. Aşırı ısınmayı engelleyen bu mekanizma, testlerde dengenin korunması için kritik bir rol oynuyor. Deneyler sırasında aracın altına konulan bir ayak dahi şarjı durdurabiliyor; ayak çekildiğinde birkaç saniye sonra süreç tamamen otomatik olarak yeniden başlatılıyor. Kediler, bozuk paralar veya diğer metal nesneler de benzer güvenlik protokolünü tetikler. Kullanıcılar, şarj durumunu Porsche uygulaması üzerinden anlık olarak takip edebilmekte ve bitiş süresi ile enerji transferi gibi bilgilere ulaşabilmektedir.
BU ÖZELLİK İÇİN EK 7000 EURO ÖDEMENİZ GEREKİYOR Endüktif şarj sistemi, opsiyonel olarak yaklaşık 7.000 € ek ücret karşılığında sunulacak. 2.000 € cihaz için, 5.000 € ise şarj plakası için talep ediliyor. Ancak bu sistemin araca sonradan eklenemeyeceği ve üretim aşamasında sipariş edilmesi gerektiği belirtiliyor. Almanya ve Hollanda pazarlarında Cayenne’in başlangıç fiyatı yaklaşık 100.000 € civarında olsa da, her ek opsiyon fiyatı önemli farklılıklar yaratabiliyor. Örneğin Cayenne Turbo S E-Hybrid için Almanya’da başlangıç fiyatı 172.000 €’dan başlıyordu. Model, donanım paketine göre fiyat üzerinde önemli değişiklikler gösterebiliyor.