DOLAR 41,3190 0,44%
EURO 48,5003 0,70%
ALTIN 4.931,740,66
BITCOIN 0%
İstanbul
24°

PARÇALI AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Kullanımda Erken Şanzıman Arızalarına Karşı Uyarı: Hangi Modeller ve Neler Yapılabilir
  • Haber Vakit
  • Otomobil
  • Kullanımda Erken Şanzıman Arızalarına Karşı Uyarı: Hangi Modeller ve Neler Yapılabilir

Kullanımda Erken Şanzıman Arızalarına Karşı Uyarı: Hangi Modeller ve Neler Yapılabilir

ABONE OL
Eylül 7, 2025 10:36
Kullanımda Erken Şanzıman Arızalarına Karşı Uyarı: Hangi Modeller ve Neler Yapılabilir
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Otomobilin kalbi motor ise beyni de şanzımandır. Son yıllarda otomatik viteslerin yaygınlaşmasıyla gelişen şanzıman teknolojileri konfor sunsa da bazı modellerde ciddi riskler barındırıyor. Çift kavramalı (DSG, PowerShift) veya sürekli değişken oranlı (CVT) sistemler, düşük kilometrelerde bile kullanıcılarına yüksek onarım faturaları çıkarabiliyor.

25 BİN KİLOMETREYİ GÖRMEDEN ARIZA YAPAN MODELLER TGRT Haber’de yer alan habere göre; kullanıcı şikayetleri ve raporlar, bazı modellerde şanzıman sorunlarının kronikleştiğini ortaya koyuyor. İşte öne çıkan markalar ve sorunlar;

  • Volkswagen Grubu (Golf, Polo, Passat, Skoda, Seat) DQ200 DSG şanzıman, özellikle 2008-2014 üretimleri arasında titreme, vuruntu ve mekatronik sorunlarıyla anılıyor.
  • Ford Focus ve Fiesta PowerShift şanzımanda dur-kalk trafikte erken debriyaj aşınması ve vuruntu problemleriyle biliniyor.
  • Nissan Juke, Qashqai, Altima Eski nesil CVT şanzımanlarda kaydırma, güç kaybı ve erken arıza raporları öne çıkıyor.
  • Fiat Egea TCT şanzımanda mekatronik sorunları ve titreşim problemleri görülebiliyor.
  • Honda Civic ve Jazz Bazı eski CVT nesillerinde düşük kilometrede performans düşüklüğü şikayetleri mevcut.
  • Renault Clio ve Dacia Duster EDC şanzıman, yoğun trafikte aşırı ısınma ve kavrama sorunlarıyla dikkat çekiyor.
  • Hyundai ve Kia (ilk DCT nesilleri) Düşük hızlarda sarsıntılı ve kararsız vites geçişleri kullanıcıları zorlaştırıyor.
  • Mercedes-Benz 7G-Tronic (eski nesil) Vites geçişlerinde gecikme ve vuruntu sorunları rapor edilmiştir.
  • Opel Astra ve Chevrolet Cruze GM 6T40 otomatik şanzımanlarda vuruntu, kaydırma ve solenoid arızaları öne çıkıyor.
  • BMW M3/M4 Eski Nesil DCT Yüksek performanslı ancak yoğun kullanımda debriyaj ve mekatronik sorunlarıyla karşılaşabiliyor.

NEDEN İLK AŞAMADA ARIZA YÜKSEK? Erken şanzıman arızalarının ardında tasarım hassasiyetleri, yetersiz soğutma, yazılım hataları ve kullanıcı alışkanlıkları yatıyor. Özellikle dur-kalk trafikte kullanılan kuru kavramalı sistemler daha hızlı aşınıyor. Düzenli bakım eksikliği da sorunların büyümesine zemin hazırlıyor.

ŞANZIMAN ÖMRÜNÜ UZATMANIN YOLLARI

  • Düzenli olarak şanzıman yağı değişimi yaptırın.
  • Özellikle çift kavramalı araçlarda yoğun trafikte freni sürekli basılı tutmak yerine kontrollü kullanın.
  • Yokuşlarda uzun süre beklerken aracı boşa (N konumuna) alın.
  • Ani kalkış ve agresif sürüşten kaçının.
  • Yazılım güncellemelerini ihmal etmeyin.
  • Erken belirtileri (titreme, vuruntu, yanık kokusu) hafife almayın, hemen servise başvurun.

UCUZ SANDIĞINIZ ARAÇ, PAHALIYA PATLAYABİLİR Bir otomobil alırken sadece motor gücüne veya donanımına değil, kullanılan şanzıman tipine ve kronik sorun geçmişine de bakılması gerekiyor. 25 bin kilometreyi bile görmeden arıza çıkaran bu araçlar, kullanıcıya hem zaman hem de ciddi maliyet kaybı yaşatabiliyor.

En az 10 karakter gerekli