Çin’de otomotiv düzenleyicileri, güvenlik riskleri ve işlevsel sorunlar nedeniyle özellikle elektrikli araçlarda kullanılan tamamen gizlenen kapı kollarını yasaklamayı planlıyor. Yeni düzenlemenin Temmuz 2027de yürürlüğe girmesi öngörülüyor ve üreticilere bir yıllık geçiş süresi tanınıyor. Taslak düzenlemeye göre, yarı gizlenen ve klasik kapı kolları kullanılmaya devam edebilecek; ancak bu modellerde mutlaka mekanik yedekleme şartı aranacak. Ayrıca kaza gibi olağan dışı durumlarda kapıların otomatik açılmasına yönelik güvenlik kriterleri de standartlara eklenecek.
Estetik görünümleri ve aerodinamik katkılarıyla öne çıkan gizli kapı kollarının sağladığı avantajların oldukça sınırlı olduğu belirtiliyor.
TESTLERDE SINIFTA KALDI Özellikle elektronik kapı kolları maliyetli olmalarının yanı sıra arızalanma oranı yüksek ve güç kaybı, soğuk hava ya da yangın gibi durumlarda devre dışı kalabiliyor. Çarpışma testlerinde elektronik kapı kolları açılma oranı yüzde 67’de kalırken, mekanik sistemlerde bu oran %98’e çıkıyor. Bazı üreticiler, güvenlik gerekçesiyle yarı gizlenen kapı kollarını tercih ediyor. Örneğin Volkswagen, bu tasarımı standart hale getirirken FAW-Audi’nin yeni modellerinde çarpışma anında devreye giren mekanik sistemler bulunuyor.