DOLAR 41,3190 0,44%
EURO 48,5003 0,70%
ALTIN 4.931,740,66
BITCOIN 0%
İstanbul
26°

PARÇALI AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
  • Tarafsız Haber
Güncel Otomatik Şanzıman: Düşük Devir, Yüksek Verimlilik ve Tasarruf Analizi
  • Haber Vakit
  • Otomobil
  • Güncel Otomatik Şanzıman: Düşük Devir, Yüksek Verimlilik ve Tasarruf Analizi

Güncel Otomatik Şanzıman: Düşük Devir, Yüksek Verimlilik ve Tasarruf Analizi

ABONE OL
Eylül 13, 2025 08:20
Güncel Otomatik Şanzıman: Düşük Devir, Yüksek Verimlilik ve Tasarruf Analizi
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yıllar önce manuel vitesler, özellikle trafik sıkışıklığında vites boş almanın yakıtı düşürdüğü görüşüyle tercih edilirdi. Eski tip otomatik şanzımanlar ise bu görüşün karşıtında kaldı; yüksek tüketimleriyle hatırlandı. Ancak günümüzde gelişen elektronik sistemler ve çok kademeli şanzımanlar bu algıyı büyük ölçüde değiştirdi.

DÜŞÜK DEVİR, YÜKSEK VERİMLİLİK Uzmanlar, modern otomatik şanzımanların motoru daha düşük devirlerde sabit tutarak performanstan ödün vermeden yakıt tasarrufu sağladığını vurguluyor. Özellikle çift kavramalı ve CVT şanzımanlarda vites geçişleri hem sarsıntısız hem de ekonomik yakıt kullanımı için optimize ediliyor. Sürücüler, günümüzde otomatiklerin sadece şehir içiyle sınırlı kalmayıp otoban sürüşlerinde de avantaj verdiğini belirtmektedir. Sekiz veya dokuz ilerili kutular sayesinde motor en verimli devir aralığında çalışır ve sürücünün sık sık vites değiştirme ihtiyacını azaltır.

TASARRUFUN YENİDEN ŞEKİLLENMESİ Yapılan testler, manuel ve otomatik araçlar arasındaki yakıt tüketim farkının 100 kilometrede yaklaşık 1 litreye kadar çıkabildiğini gösteriyor. Bu fark, yıllık ortalama kullanımda yaklaşık 200 litre tasarruf anlamına geliyor. Böylece uzun yıllardır süren “manuel daha ekonomik” inancı, modern otomatiklerin sağladığı verimlilikle yerini daha dengeli bir bakışa bırakmış durumda.

En az 10 karakter gerekli